DOCUMENTACIÓ

La matèria "Fonaments i Anàlisi de la Informació Periodística i els Discursos Audiovisuals" s'ha basat, en gran part, en els informes que hem elaborat en les sessions pràctiques o seminaris. A continuació, en deixo un recull:

Pierre Bourdieu introduí el concepte de capital cultural
  1. Anàlisi del Camp Periodístic: Per endinsar-nos en l'estudi dels mitjans de comunicació i els seus discursos vam llegir diversos textos amb l'objectiu de distingir els conceptes de capital cultural i capital econòmic, que va introduir Pierre Bourdieu en les seves obres.
  2. La Informació en l'Oferta Audiovisual: Ja amb el grup amb el que vam treballar la resta del curs (Sara Caelles, Tania Contreras, Mariona Rebull, Verònica Rescalvo i Marc Retamero), vam endinsar-nos en la programació dels mitjans audiovisuals. En el nostre cas, vam analitzar fil per randa la producció de continguts radiofònics per part de les següents emissores nacionals: Onda Cero, RNE i COPE. A banda del tipus de programes que s'hi emeten, vam interessar-nos per la manera com els fan arribar als seus oients i com interactuen amb aquests.
  3. Estructures del Periodisme a la Xarxa: Per analitzar el funcionament dels mitjans digitals i com distribueixen aquest tipus de portals el discurs periodístic vam escollir tractar els principals mitjans esportius de l'Estat Espanyol (Marca, As, Sport i Mundo Deportivo). A partir de la crònica d'un partit de Champions League entre el PSG i el Futbol Club Barcelona, vam poder debatre sobre el llenguatge que empren i quins recursos utilitzen per arribar a quantitats tant grans d'audiència. El que més ens va sorprendre va ser la quantitat de visites i comentaris que els usuaris havien deixat en les esmentades cròniques, especialment en el Marca que, paradoxalment, era l'únic dels quatre que exigia registre.
    Les xarxes socials han adquirit un gran pes en els mitjans de comunicació
  4. Producció Web: La darrera tasca que vam realitzar, tot i que prèviament ja n'havíem establert les bases, va ser la creació d'un lloc web relacionat amb la matèria. Utilitzant continguts elaborats per nosaltres mateixos al llarg del curs vam poder elaborar una bona síntesi que considero que ens ha ajudat a preparar l'examen. Personalment, a més, em va servir per descobrir el portal Wix.com, emprat per a realitzar portals web de manera senzilla i gratuïta.
  5. Estructures del Periodisme a la Televisió: En aquesta ocasió vam analitzar amb detall els entramats d'un informatiu de televisió. Cada grup va treballar un mitjà diferent, éssent TV3 el que se'ns va adjudicar a nosaltres. D'aquesta pràctica destacaria les conclusions globals que en vam poder extreure, a partir de la cerca que va realitzar cadascún dels grups. 
  6. Producció Televisiva: Un cop analitzat com és una peça informativa de televisió i quines són les seves característiques, era l'hora de realitzar-ne nosaltres una. La majoria de grups van escollir la Setmana de la Comunicació per elaborar la seva notícia. Nosaltres, en canvi, vam tractar la presentació d'un llibre per part de la revista gironina "Café amb Llet", un tema que consideràvem interessant i, a més, tenia relació amb el temari de l'assignatura. 
La televisió és el mitjà que requereix més capital econòmic

    No hay comentarios:

    Publicar un comentario